Denne hjemmeside bruger cookies til statistik og adgang til deling på de sociale medier med AddThis.

Læs mere i vores cookie FAQ.

Teknisk status

20. May 2019

X

Ofte stillede spørgsmål

Her kan du finde svar på de mest stillede spørgsmål om hundesmiley-ordningen.

​Hvordan får virksomhederne sine kommentarer på hundesmiley-hjemmesiden?
Hvis du vil kommentere din virksomheds kontrolrapport på hundesmiley-hjemmesiden, kan du give dem til den tilsynsførende eller sende dem til Fødevarestyrelsen via kontaktformularen  (der er max. plads til 300 anslag).
 
Er du registreret med den rigtige hovedbranche?
Hvis du har tilladelse til flere aktiviteter, fx både til at have en hundekennel og drive en hundepension, kan du kun fremsøges med din hovedbranche på findhundesmiley.dk. Dvs., hvis din hovedbranche er at drive hundepension, er det denne aktivitet, der vil kunne søges frem på findhundesmiley.dk.
 
Er det ikke den rigtige hovedbranche, du er registreret med, kan du kontakte Fødevarestyrelsen for at få det ændret.
 
Må virksomheden reklamere med sin hundesmiley?
Du må gerne anvende din hundesmiley i enhver form for markedsføring – så længe det ikke er vildledende.
 
Hvad sker der med hundesmiley'en, hvis fødevarestyrelsens afgørelse bliver ændret?
Hvis fødevarestyrelsens afgørelse bliver ændret – enten ved en omgørelse eller ved en dom – vil din virksomhed få en anden hundesmiley og du får tilsendt en ny kontrolrapport. 
 
Kan virksomheden bestemme, hvilken tilsynsførende der skal kontrollere?
Nej, det er alene kontrolenheden, som bestemmer, hvem der fører tilsyn i din virksomhed.
 
Hvad er en indskærpelse?
En indskærpelse er en præcisering af, at gældende regler skal overholdes. Du kan bede kontrolenheden om en skriftlig uddybning af indskærpelsen.
 
Skal virksomheden vise kontrolrapporten på sin hjemmeside?
Alle virksomheder som markedsfører sig på egen hjemmeside eller sociale medier skal vise den seneste kontrolrapport, eller et link til den, på et let synligt sted på hjemmesiden/det sociale medie.
 
Reklamebeskyttet – hvad betyder det?
Virksomheder, som ikke ønsker deres adresser videregivet til reklameformål, kan få dette registreret i CVR-registret. Resultater af kontrollen med alle erhvervsmæssige hundevirksomheder findes her på hundesmiley-hjemmesiden.
 
Når der efter nogle adresser står REKLAMEBESKYTTET er det fordi virksomheden ikke ønsker at modtage reklamer. Reglerne findes i § 19 i CVR-loven og uddybes på CVR-hjemmesiden.
 
Hvordan klager virksomheden over Fødevarestyrelsens afgørelser?
På Fødevarestyrelsens hjemmeside kan du læse, hvordan du klager over en afgørelse truffet af Fødevarestyrelsen samt hvordan din klage behandles. 
 
Link til Fødevarestyrelsens side finder du under 'Information til virksomheder' > 'Generel information'.